پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2848
-
الف
+

اولین جشنواره ملی «نماهنگ فجر» برگزار می شود

اولین جشنواره ملی «نماهنگ فجر» با مشارکت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برپا می شود.

اولین جشنواره ملی «نماهنگ فجر» با مشارکت دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برپا می شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما،  محمدباقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دوشنبه نهم مهرماه با برگزاری یک نشست رسانه‌ای در محل رسانه ملی، به تشریح جزییات اولین جشنواره ملی «نماهنگ فجر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

 در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که سال پختگی انقلاب است در ستاد چهل سالگی سازمان صدا و سیما، طرحی ارائه شد که بتوانیم در قالب آن جشنواره ملی نماهنگ را برگزار کنیم. این طرح توسط دکتر دارابی به عنوان رییس ستاد چهل سالگی انقلاب سازمان پیگیری شد که خوشبختانه به این فضا وارد شدیم.

مدیر دفتر موسیقی وسرود سازمان صداوسیما اظهار کرد: ما در هر بخش برگزیدگانی داریم و از آبان ماه شورای داوری ما کار خود را آغاز می‌کند. بعد از آن ما در بهمن ماه جشنواره را به صورت سراسری برگزار خواهیم کرد.

وی درباره نحوه انتخاب هیات داوران و محتوای آثار ارسالی به جشنواره هم گفت: حتما گونه‌های مختلف موسیقایی در این جشنواره حضور دارند و هنرمندان می‌توانند آثارشان را ارائه دهند. ما در بخش جنبی هم علاوه‌بر یافتن استعدادهای موسیقی، مسابقه‌ای را برای مردم تدارک دیده‌ایم که همه می‌توانند با گوشی‌های تلفن همراه خود در آن شرکت کنند. در حوزه هیات داوران هم به طور حتم ما برای این دوره از جشنواره از ترکیبی استفاده می‌کنیم که همگی از هنرمندان و برگزیدگان موسیقی و تصویر کشورمان باشند.

در بخش دیگری از این نشست، مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: ما برنامه‌های مختلفی را در شبکه‌های گوناگون در نظر گرفته‌ایم که اتفاقا با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب‌نام برگزار می‌شود اما به شکل آموزشی برنامه‌ای در نظرگرفته نشده و همه برنامه‌ها با هدف ارزیابی برگزار می‌شود.

همچنین طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته همزمان با جشنواره موسیقی فجر و آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما با آهنگسازی رازمیک اوحانیان و خوانندگی سالار عقیلی بر روی شعری از علیرضا قزوه برنامه ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد که این قطعه به نوعی آغازگر جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در حوزه فعالیتی ماست.

اولین جشنواره ملی «نماهنگ فجر» با اهداف ترویج فرهنگ دینی و گسترش سبک زندگی ایرانی با استفاده از قالب نماهنگ، گسترش و توسعه آموزه های معنایی و آرمان های والای انقلاب اسلامی در گستره جهان، شناخت هنرمندان متعهد با هدف دستیابی به وحدت فرهنگی در مقابله با آموزه های زندگی مادی، ترویج فرهنگ مقاومت و شناخت مفهوم استعمار مدرن در جهان، شناخت استعدادهای جوان و طبایع اخلاقی در عرصه هنر کشور، ارتقا کیفی سطح تولیدات در قالب نماهنگ توسط مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

در بخش رقابت داخلی آثاری با موضوعات وحدت ملی، تصویر حضور مردم در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعمار نوین، تهاجم و نفوذ، مقاومت و فردای انقلاب مورد ارزیابیی قرار می گیرد. این در حالی است که در بخش رقابت بین الملل موضوعاتی چون عرصه آثار با تفکر انقلابی، تاثیر فرهنگی انقلاب اسلامی در جهان، استعمار نوین و مقاومت مورد توجه قرار گرفته است.   در بخش آزاد نیز آثاری با محتوای تجربه های نو و در بخش جنبی آثاری با موضوعات تولید ملی، شعار سال ۹۷ و امید بخشی مورد توجه قرار گرفته است.

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر